tisdag 21 augusti 2012

Förberedelser inför möte med FK

Hemma helt ensam. Resten av familjen är bortrest. Huset är stilla och tomt. Jag börjar känna mig lugn. Har så svårt att slappna av när jag får tid för mig själv. Är så ovan vid det. Har alltid barnen hos mig, med mig hela tiden.

Ikväll efter jobbet var jag hemma hos en vän som jobbar på FK. Hon har läst min ansökan för vårdbidrag och erbjöd sig att förbereda mig inför mötet. Vi pratade lite löst om hur det är för mig och hur de tänker. Mycket var som jag föreställt mig och hon var väldigt säker på att vi skulle på 1/4. Nu känner hon ju min stora duktiga kille lite med men utifrån hennes frågor och mina svar sa hon att det var solklart att han uppvisade de vanliga tecknen på AS.

Hon känner även den kille som jag har fått som handläggare. Han är ganska ny på jobbet men hon menar att han är en trevlig person och det är ju bra. Lite mot oss är att han är en ung, oerfaren kille utan barn. Ja, ja. Jag känner mig lugn och hoppfull och vet att det kommer gå bra.

Nu är klockan mycket igen och det är dags att lägga sig för att orka med jobb imorgon.

Sov gott alla. Det skall jag göra. Lugn, nöjd och glad mamma med stor tilltrå till framtiden.

1 kommentar:

madelein - sexbarnsmamma sa...

Ja man blir mörkrädd.
Hoppas mötet gick/går bra!