fredag 6 juli 2012

Bortrest

Oj vilket uppehåll det blev. Har jobbat på mitt nya jobb och dagarna har bara försvunnit.
Sonen är hos sin pappa i två veckor. De ses inte så ofta, vilket jag är glad för, så på sommarloven blir det lite mer och längre besök där. Han pappa har mest troligt även han AS men vägrar såklart att erkänna det. Han säger i alla fall att han kanske har en släng av det... När sonen är där blir det väldigt mycket Datorspel, dåliga rutiner, sena nätter. Är han där för länge kommer han hem lite förstörd och det tar sin tid att få tillbaka min duktiga, snälla kille igen. Han blir argare och mer taggad. Nej, av erfarenhet så begränsar jag deras tid tillsammans. Nu känns det som sonen börjar trötta lite på hur de umgås och jag hoppas att han själv kommer kunna välja vad som är bra för honom eller inte. Jag säger inget om han pappa till honom utan håller bara koll som vanligt i det tysta.

När han kommer hem nästa gång hoppas jag vi kan få till en dag på Liseberg hela familjen. Sonen älskar alla atraktioner. Han är inte rädd för nåt. Jag blir nervös bara av att se honom åka. Kul har han i alla fall. Värre är det med lillebror som inte vågar åka nåt. Farfar bilar, de små knattebilarna och karusellen.

Nu skall jag bänka mig framför TV:n och njuta av ett tyst och lugnt hus. Blir inte så ofta jag får den möjligheten. Eftersom det är fredag kanske jag skojar till det med ett glas rosé.

Inga kommentarer: