onsdag 18 juli 2012

Hemma och lite tyst

Nu har min stora duktiga kille kommit hem från sin pappa. Jag jobbar och hinner inte se han så mycket på dagarna utan det är min sambo som tar hand om honom.

Igår var första dagen hemma och han var trött och lite tillbakadragen. Även om han var glad när jag hämtade honom så blir det en omställning för honom som gör han lite trött.

Igår var han bara hemma och slappade framför TV och dator. På kvällen såg han en film som tog hela hans uppmärksamhet. Han märkte inte ens när jag pussade på honom.

Innan han åkte till sin pappa lekte han med sin bästa vän. Det blev inte ett helt bra avslut på den dagen och jag är lite orolig att han inte vill leka med honom mer. Sambon skall försöka prata med honom och få igång honom idag hoppas jag. Nu är han bara hemma en vecka och det är bra om han under denna tid träffar sina vänner det han kan så han håller kontakten. Det är ju inte många vänner han har så jag känner att vi får vara rädda om den vänskapen.



Inga kommentarer: